luni, 16 iulie 2012

Saint Ana Lake Exterra Triathlon


Dupa excursia pe bicicleta in Grecia iata ca o noua provogare s-a aratat la orizont.Participarea la o competitie de triatlon.Nu as putea spune ce anume a gadalit ego-ul meu pentru o asemenea competitie dar uite ca s-a intamplat...



Am ales competitia de la Tusnad, lacul Sf.Ana absolut intamplator. Am fost impreuna cu Alin Cioanca si Vasile , colegi in ale bicicletei de pe Colibita Tur.
Am ales sa mergem cu trenul pana in Tusnad si de acolo pe biciclete.Conditiile pe trenurile CFR cand vine vorba de transportul bicicletelor se stiu deja de la postarile anteriare privind excursia in Grecia...Nu s-a schimbat nimic :)


Eu am avut montat portbagajul pe care am pus un rucsac si Vasile a venit cu un trailer.

Am dormit in campingul de langa lacul Sf.Ana .



Competitia mi-a oferit surpriza unei organizari de exceptie si o experienta de neuitat care o voi repeta cu siguranta.
Probele au fost dupa cum urmeaza : inot 2 X 450m cu vreo 100 de metri de alergare intre reprizele de inot , 23km bicicleta offroad  si 6 km alergare prin padure. Cronometrarea s-a facut automat cu cipuri care inregistrau timpul la trecerea prin poarti pe un sistem computerizat.


La proba de inot nu insist eu nefiind un bun inotator, am iesit printre  ultimii din apa, de altfel s-a mutat si ultima baliza nu stiu din ce motiv si auzeam cum anuntau in timp ce eram in zona intermediara si ma pregateam de bicicleta ca ultimii concurenti au inotat o distanta mai mare :) .



Ne pregatim de start...adic ane dam greata :) temperatura apei sa anuntat peste 25 de grade Celsius


Am recuperat in schimb puternic la bicicleta unde se pare ca am fost mai bine pregatit decat alti pretendenti din zona amatorilor.


Proba de bicicleta a avut o dificultate tehnica ridicata dupa aprecierea mea , raporta la standardul de cross-country. Au fost si accidente pe traseu, am vazut si biciclete rupte si concurenti intinsi pe jos in asteptarea salvamontului.


Un traseu excelent pentru maniacii genului dar care a pus probleme incepatorilor, avand portiuni cu inclinatii mari pe coborare si sol instabil, unde cei mai slabi de ingeri au coborat pe langa bicicleta. Portiuni mari cu nisip, grohotis, camp deschis cu iarba, drum forestier, poteci si asfalt.Un traseu complet si frumos care l-am parcurs in 1 ora si 44 minute.

Iesit de la inot si echipat pentru proba de bicicleta 

Iesirea din zona intermediara se face pe langa bicicleta...

Intrarea in zona intermediara pentru pregatirea de alergare.

Trebuie sa spun ca nu am alergat niciodata 6 km legati  asa ca nu am facut-o nici la concurs.Am alternat alergarea cu mewrsul rapid (in ritm de mars). Un mers alert te poarta cu 7km/h in timp ce o alergare de om obosit poate scadea la 5km/h iar efortul de a te arunca de pe un picior pe altul e  un consum de energie care la viteza respectiva nu se mai justifica.Oricum mi-a placut ca vreo 2 km a fost urcare puternica prin padure, aproape catarare , fara nici o sansa de a simula macar alergarea, iar apoi restul traseului coborare usoara pe poteci de padure numai bine sa te lasi purtat la vale in alergare usoara si s-a finalizat cu o tura de plat in jurul lacului.

Sosira de la proba de alergare si finalul competitiei.

Se vede echipamentul de citire al cipului la finish

Am ramas placut surprins ca am primit o medalie ca de altfel toti cei care
 au reusit sa completeze toate cele trei probe si sa ajunga intregi la finish.


Un gulas unguresc din partea organizatorilor dupa atata efort este binevenit.


Timpul de 2 ore 58 minute si locul 120 in clasamentul general din 326 participant (nu au finalizat toti ) este absolut multumitor pentru mine si se inscrie exact in scopul propus.Apare in clasament si Alin (incercuit cu rosu) care a fost mult mai bine pregatit decat mine dar a pierdut 30 de minute cu probleme la bicicleta.Personal am avut prima competitie in care nu am facut pana si m-am felicitat pentru intuitia de a folosi cauciuc de 2.4 pe spate care m-a scutit de probleme si mi-a permis o viteza mai mare pe coborare.
Cu verde pe locul 120 se vad timpii care i-am scos pe probe.


In final sa va faceti o idee ce inseamna un start de 300 de oameni la inot atasez un filmulet cu o tura completa  de 450 m.Apar si eu  la minutul 11.35 cu casca roz cu galben 



Si eu si Alin ne-am exprimat convingerea ca la anul vom participa din nou.


Toate fotografiile din aceasta postare au fost facute de staff-ul tehnic in persoana lui Vasile :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu